Orice cerere e rezonabilă dacă e cerută din cer. Senin

Să nu îţi plece copii din ţară, din casă. Din suflet

Chiar dacă pentru asta stai în piaţă, mângăi. Fără voie

Să te vindeci, chiar dacă până acum nu a fost. Cu putinţă

Te laşi biciuit de vântul rece de afară, de la ruşi. Asprii

Am inventat cuvinte anticăldură, votka şi pulovere. Moi

De încălzit. Până la urmă erau patru elemente. În tabel

Şi două culori, Mendeleev le-a înmulţit? Vinovat.

Pune o pisică blondă lângă un câine negru. Scandal.

Ştiu că mă citeşti, te ascult şi te citesc la rândul meu

Oriunde ai fi în univers şi în orice fel ajungi la mine.

Mă uit în mine şi apoi te cuprind şi pe tine, neînţeles

Copil ce ţi-a fost teamă de fulgi, aspiratoare cu gât

Lung, marţieni care îţi fură mama fiindcă nu vor

Să ai memorii. Eşti băieţelul speriat din desenul animat

Care a salvat mama. Ştii că nu e adevărat şi totuşi crezi. Nu

E uşor să cunoşti, clipă de clipă, neadevărul, adevărul.

Recunoscătoare îţi sunt terapeuta mea că ai stat patru zile

Şi nopţi adânci să studiezi pentru mine de la maeştrii,

Care sunt mişcările potrivite, înţelepte care să vindece

Să nu îmi mai fie frică să cad din cer senin, tu, suflet

Cald, dornic de culoare şi poziţii cheie ale cuvântului

Complet împărţit în tine şi mine, niciodată despărţit.

 

 

Irina-Elena Aiacoboae

 

 

