Actual

E glumeţ, ironic, pamfletar, e în viaţă

Caragiale. Nu trebuie să îl mai schimb,

Modific pe acum, să vreau altceva

E proaspăt, neschimbat, divin.Elegant

E de-al nostru. I love Osho!

Mi-e somn, n-am somn

Păsările vor să iasă din colivie

Mă învârt prin casă

Ai dat muzica prea tare

Normal că nu mă auzi

Când îţi spun să dai mai încet

Hotăraşte-te femeie

Mă iubeşti sau nu mă iubeşti

Depinde când mă întrebi

Acum! Acum da.

Poţi să vii în pat

Lasă-l pe Osho ală odat’

Ce ascultător poţi să fii iubit

În ce parte vrei să dormi?

Limbi ispititoare ancorate în prezent

Spumă, valuri şi oceane dezgheţate

De un fum ridicat de pe acum

Drumu-i dulce, îmbietor

Suflet, rouă, omul bun

Curăţ ce am murdărit

Singur şi deznădăjduit

Coduri, cifre şi programe

Încurcate în borcane

Întreb care e ritmul

Început pe zi, continuat pe noapte,

Nu scriu poezii, acum

România se deşteaptă

Şmecheră fiind

Îndrăzneaţă fără vorbă

Şi cu vorbă şi mai şi

Chimicale bizare înăcrite

Zugrăvite în formatele slaviei

Ce inventivi am fost să scoatem

Şi aşa format, năstruşnici.

Actual e acum!

Parcă am descoperit America!

Chiar voi toţi ştiaţi lucrurile astea?

Mă simt cea mai neînsemnată

Fiinţa de pe faţa pamântului

Nu ştiu ce mă deranjează mai mult

Ce ştiu sau ce nu ştiu

Pauză. Puţină publicitate, vă rog

Cred că volumul se va numi

Însemnări nedespărţite

Are sens acum şi nu e grav.

Deocamdată fac naveta între Pământ şi

Olimp. Multe, multe gări pe drum.

Mai număr nişte boabe. Foame.

Dacă era doar Adam şi Eva pe lume

Sigur tu ai fi fost ales

Dar aşa, ne întoarcem la începuturile

Creaţiei, scriitori de azi, scriitori de ieri

Femeie care ai iubit cu adevărat

Te-ai dezlegat de păcatul neîncrederii

Tale, ori de câte ori ai spus da, chiar dacă

Doar în mintea ta sau unui necunoscut

Chiar dacă a murit, te-ai despărţit

Te-a durut. Doar ai iubit.

Acum ştiu că ai plecat împăcat că te-am

Ales, primul om din Univers, multiplicat

Xeroxat şi copiat chiar de mine

Dar nerăbdarea ta de femeie, care diseacă

Bine de rău, nu m-a auzit când am spus

Da.

Încă o secvenţă dublată. M-ai zăpăcit.

Text,  regie, armonie  datorită ţie.

Parcă eşti Una.  Inconfundabil.

Irina-Elena Aiacoboae

 

