E vremea când putem să ne îmbrăţişăm şi să ne urăm sărbători fericite. E vremea când avem un motiv să ne strângem în braţe şi să simţim căldura umană şi puterea atingerii unei fiinţe omeneşti. Şi să o facem cu bucurie, generozitate, fiindcă spiritul sărbătorilor ne dă libertatea să ne apropiem unii de alţii.

 

Ne e greu uneori să ne atingem unii pe alţii, punem distanţe între noi invizibile, ne îndepărtăm unii de alţii fără să realizăm când şi cum o facem. Ştiu că atunci când simţi tristeţea sau neputinţa unui om o îmbrăţişare i-ar prinde cel mai bine în acel moment, dar propria distanţă nu îţi permite întotdeauna să îţi dai voie să deschizi spaţiul cu acel om. Cred că cel mai de folos mi-a fost în momentele de tristeţe şi deznădejde să fiu lăsată să mă descarc şi ţinută în braţe sau pur şi simplu să simt că cineva îmi şterge lacrimile.

 

Zilele astea avem motive de bucurie să ne ţinem în braţe, poate chiar câteva secunde, atât cât ne permite deschiderea spre sufletul celuilalt om.

Am avut multe momente când m-am gândit cum să mă duc să îmbrăţişez oamenii care îmi sunt dragi, dar parcă mi-era teamă să o fac şi până la urmă m-am dus şi am schimbat gânduri, dorinţe, lucruri de suflet.

Am văzut alţi oameni care s-au oprit în uşă să ne ureze lucruri frumoase şi am simţit că nu îndrăznesc să se apropie, ca şi mine şi atunci am alergat eu să îi îmbrăţişez şi am primit cea mai caldă şi fericită îmbrăţişare.

Am văzut un om îmbrăţişând colega care face curăţenie în birou la plecare şi la care eu nu mă gândisem. După ce mi-a povestit cum era Crăciunul pentru ea în vremea copilăriei, în timp ce rânduia lucrurile prin birou, m-am dus şi eu să o iau în braţe şi să mă bucur alături de ea.

 

Cu o colegă am povestit cum a fost anul care tocmai trece. A început cam scârţâit dar s-a terminat cu bine, aşa că următorul an nu poate fi decât foarte bine. Pentru 2012, ea a spus că va fi un an apocaliptic, ceea ce pe mine m-a inspirat aşa de tare că ne-am urat reciproc un an apocaliptic! S-a răsturnat şi cana de cafea de pe birou de la aşa urare !

 

La cât mai multe îmbrăţişări, cu sau fără motive, în 2012!

 

Irina-Elena Aiacoboae

