Escrocherie sentimentală cu pierderi financiare IV

Ce ai mai învăţat din experienţa respectivă?

 

Cred că unul din primele lucruri pe care le-am realizat atunci a fost că ceea ce făcuse individul respectiv nu era ceva personal. El îşi alesese să îşi câştige existenţa practicând meseria de escroc, exploatând dorinţele imediate ale femeilor de dragoste, nerăbdarea şi neatenţia lor. Gândul ăsta m-a făcut să mă detaşez de propria mea experienţă, să încep să gândesc limpede şi chiar să îl iert. Faptul că eu am interacţionat cu el la maniera aceasta pentru mine însemna că eu am de învăţat nişte lecţii, pe care altădată le-am ignorat. Acum pe lângă dezamăgirea sentimentală aveam de învăţat şi o lecţie financiară pe care am plăti-o cu vârf şi îndesat. Probabil că altfel nu aş fi început să mă trezesc la maniera asta.

Faptul că l-am iertat nu m-a făcut să îmi spun că o să îl pedepseasca Cineva acolo Sus pentru asta, decât pentru un moment. Atâta vreme cât pe Pâmânt există instituţii abilitate să stabilească o pedeapsă pentru o infracţiune de tâlhărie săvârşită e treaba mea să cer lucrul acesta acolo unde trăiesc şi nu să las altuiva sarcina asta.

Am aflat atunci că un escroc nu insistă. El propune odată, pentru că aşa cum zicea poliţistul, chiar dacă una refuză sunt multe gâşte de unde îşi poate găsi o victimă.

M-am întrebat care a fost gândul premergător acestei întâlniri. Observasem că nu o dată bărbaţii dispăreau brusc din viaţa mea pentru o perioadă. Atunci mi-am zis că că probabil şi eu fac acelaşi lucru şi Eu o să stau într-o relaţie. Numai că am stat ca o stâncă exact în relaţia cu un infractor. Nu m-am clintit, nu am văzut, nu am vrut să aud nimic, am mers până la capăt cu ochii închişi. Am stabilit de la început condiţiile de întâlnire şi ziua şi chiar şi atunci când am avut ezitări el a reuşit să mă întoarcă la planul iniţial. Pentru că şi eu mă ţineam cu dinţii de reguli stabilite de la bun început.

Nu ştiam ce înseamnă să fii flexibil, să negociez, să spun Nu într-o relaţie. Nu ştiam cât vreau să dau, până unde, care îmi sunt limitele, care îmi sunt condiţiile. Nu ştiam cum funcţionez eu, cum aş fi putut şti cum funcţionează altcineva?

Ai schimbat ceva de atunci?

Da, sunt mult mai flexibilă şi mai deschisă. Ascult, văd ce îmi convine, ce nu, negociez o soluţie comună atunci când este posibilă, accept că uneori pot să nu înţeleg un om, aşa cum nici eu nu sunt înţeleasă câteodată şi să mergem mai departe.

 

 

Cu drag,

Irina Aiacoboae

Antrenor de Viaţă

