Continui seria articolelor despre bani, încredere, prietenie începute săptămânile trecute (Escrocherie sentimentală cu pierderi financiare II şi Escrocherie sentimentală cu pierderi financiare – I).   

 

– Cum au continuat lucrurile?

După alte câteva zile m-au chemat să îmi spună cum avansaseră în anchetă şi să discutăm ideea mea despre flagrant.

Am fost surprinsă să constat că deja m-au pus să indentific pe cel cu care mă întâlnisem din 5 fotografii pregătite. L-am ales fără ezitare pentru că am stat ca să mi-l amintesc şi m-am uitat minute în şir la fotografiile pe care i le făcusem cu webcam-ul şi acum îi ştiam fiecare trăsătură şi particularitate.

Poliţistul meu mi-a spus mândru că deja îl cunosc, mi-a spus numele şi vârsta reală, de unde este, mi-a arătat că dintr-o plângere au un dosar întreg, dar nu a vrut să îmi dezvăluie cum au ajuns să intre în posesia acestor informaţii.

Cu flagrantul nu am reuşit să avansăm, pentru că ei nu au resurse să aloce unei astfel de operaţiuni (acolo am văzut un singur calculator vechi de 10 ani într-o încăpere dintr-o clădire care este efectiv în paragină). Din păcate prietenei mele i s-a făcut teamă ca ea, ca civil, să fie implicată într-o astfel de operaţiune, deşi poliţiştii mă asiguraseră că e doar o formalitate. Până la urmă au spus că îl vor prinde oricum, dar flagrantul ar fi grăbit lucrurile şi ar fi adus o probă în plus asupra calităţii lui de escroc. La urma urmei ceruseă un sprijin, acolo ei unde nu au resursele financiare necesare.

Ţinând cont de faptul că poliţia l-a mai prins şi în alt caz cel puţin, dar l-au eliberat că nu avuseseră probe suficiente, l-am întrebat pe poliţist: de data aceasta cum se va dovedi? La care el îmi spune: Nu ne-aţi lăsat un plic?

 

– Când o să ne spui numele lui?

Imediat ce poliţia o să îl prindă efectiv.

 

– Ce crezi că poţi să înveţi din experienţa aceasta?

Imediat după ce am ieşit din şocul că am putut să fac o asemenea prostie şi să mă las astfel păcălită am început să înţeleg cum aş fi putut evita o astfel de situaţie.

În primul rând mi-a devenit clar că, de fapt, nu avem nimic de demonstrat nimănui. Oricine îţi cere vreodată să demonstrezi ceva vine pentru că tu încă nu eşti sigur pe tine şi orgoliul te va împinge să vrei să convingi pe alţii despre lucrul contrar pe care vrei să îl ascunzi. Cu cât orgoliul şi nesiguranţa este mai mare cu atât vei fi mai îndârjit. Cine ştie exact cine este, cu bune şi mai puţin bune, se acceptă pe sine şi este acceptat ca atare.

Mi-am dat seama că prietenia şi încrederea nu se pot clădi în câteva zile. Că poate fi doar un început, dar restul se clădeşte pe parcurs. Că sunt utile şi folositoare recomandările, nu numai în relaţii, ci în general în viaţă.

– Ai reuşit să schimbi ceva aici?

Da, după ce am văzut că dacă m-aş fi consultat atunci cu cineva şi aş fi ascultat o altă părere despre ce îmi cerea acel bărbat aş fi înţeles că nu este în regulă o astfel de atitudine.

De exemplu am vrut să îmi schimb providerul de internet fiindcă am primit o ofertă avantajoasă din punct de vedere financiar care mi-ar fi plăcut. Însă, înainte de a mai lua o decizie care avea şi o tentaţie financiară, m-am dus şi am întrebat doi vecini de pe scară dacă au fost mulţumiţi de serviciile acelei firme şi am aflat că nu îşi respectaseră promisiunile din contract şi avuseseră probleme de conectare cu ei. Poate că între timp îşi remediaseră deficienţele, dar pe piaţa din bloc aveau o bilă neagră de 2 ani şi nu m-am riscat.

Interesant este că acum oamenii îmi dau tot felul de recomandări chiar fără să le cer. Intrasem într-o zi într-un magazin de carne şi am cerut unul din produsele expuse în vitrină. Vânzătoarea se uită senină în ochii mei şi îmi spune că nu îl mai are, apoi adaugă: sper că aţi înţeles, nu pot să vorbesc tare, dar vă ştiu că veniţi adesea în magazin şi mai bine veniţi mâine să îl cumpăraţi, aducem proaspăt. Îi mulţumesc că a fost aşa drăguţă, iau altceva şi plec nedumerită. Chiar aşa celebră nu am devenit şi cred că intrasem prima sau a doua oară în magazinul respectiv. După o vreme mă dumiresc: am devenit receptivă la părerile şi experienţa celorlalţi şi ei se exprimă liber, chiar fără să mai întreb uneori.

 

Despre alte lucruri experimentate de prietena mea veţi citi săptămâna viitoare.

 

 

Cu drag,

Irina Aiacoboae

Antrenor de Viaţă

 

