În continuarea articolulul trecut vă voi spune păţania prietenei mele care s-a trezit la o întâlnire amoroasă că i se fură banii.

– Ce ai făcut mai departe?

M-am întors acasă şi după bocete, plânsete şi alte celea am ieşit din şoc şi am început să mă liniştesc şi mă gândesc ce am de învăţat din toată povestea asta. De asemenea am vrut să îmi recuperez banii şi să mă întreb cum pot să fac asta. Primul gând a fost să reiau legătura cu el şi să folosesc armele lui. Iniţial nu l-am mai găsit pe site căci îşi suspendase contul, dar după două zile a reapărut. Am creat alt cont, am rugat o prietenă să mă sprijine să îl prind şi să joace acelaşi rol ca şi mine şi să organizăm, cu ajutorul poliţiei, un flagrant. I-am pus în legătură şi au început să vorbească la telefon, iar scenariul s-a repetat. Prietena mea, deosebit de inteligentă, l-a determinat să vină într-o seară să vorbească iar cu el pe internet şi să îi confirme că el este folosind webcam-ul. Cu ocazia asta în timp ce ei vorbeau eu i-am făcut o serie de fotografii. Pe de altă parte, am mutat cartela ei de telefon în telefonul meu şi am înregistrat convorbirea în care el solicita ca ea să vină la întâlnirea dintre ei doi cu o sumă de bani, care evident trebuiau să demonstreze că ea este independentă financiar şi credibilă. Ştiam că această înregistrare nu poate fi folosită ca probă în justiţie, dar îmi era de folos ca să arăt poliţiei care este jocul şi escrocheria lui.

– Ce a făcut poliţia în cazul ăsta?

Culmea este că, exact a doua zi, după ce am adunat eu aceste informaţii, m-au chemat să discute cu mine. M-am întâlnit cu lucrătorul din Poliţie căruia i se repartizase cazul şi am aflat că tocmai se întorsese după 3 ani de detaşare din Kosovo. Din zecile de plângeri pe care le primise moştenire şi pe care le avea de soluţionat nu ştiu cum alesese cererea mea şi spunea că, deşi este conştient că nu are putere să le rezolve pe toate din dulap, îşi doreşte ca măcar câteva să le poată rezolva.

Am avut încredere în el de la început. Am mai explicat o dată ce s-a întâmplat, le-am arătat pozele şi le-am pus să asculte înregistrarea. Povestea mea a devenit interesantă şi i-a incitat pe toţi de acolo şi mi-era clar că dorinţa mea de a-l prinde se reflecta şi în ei.

Întrebările poliţistului m-au făcut şi pe mine să înţeleg mai bine ce s-a întâmplat atunci. Acolo unde nu îmi aminteam sau nici eu nu ştiam cum am putut fi atât de naivă şi să mă las pradă unei escrocherii atât de evidente am găsit până la urmă răspunsuri la mine dar şi înţelegere într-un alt poliţist mai în vârstă care a cunoscut şi prins escroci care au fraudat directori de fabrică de milioane de euro. Până la urmă să arunce cu pietre cine nu a fost înşelat, furat, escrocat niciodată în viaţa lui.

Am fost cu ei şi le-am arătat locul unde m-am întâlnit cu escrocul, pe unde am mers, ce am vorbit, cu cine ne-am întâlnit. Au văzut că erau două bănci care au camere de luat vederi şi urmau să le solicite imaginile din ziua şi de la ora respectivă la care eu am trecut cu el pe acolo. De asemenea urma să mă duc să fac un potret robot cu desenatorul din cadrul Poliţiei. Le-am spus că am citit pe internet despre astfel de escrocherii sentimentale de prin alte oraşe din ţară (după ce păţit-o am început să mă informez şi eu) şi că este posibil să îl aibă deja în baza de date.

Despre cum a continuat ancheta şi ce a învăţăminte a tras prietena mea veţi citi săptămâna viitoare.

Cu drag,

Irina Aiacoboae

Antrenor de Viaţă

