Vorbeam în articolul trecut că nu ştii cine este lângă tine, căci se pare că subconştientul meu mă avertiza să fiu atentă. Ultimul lucru la care mă aşteptam era să descoper şi un infractor în spaţiul meu.

Dacă faci parte din categoria celor care nu cred în existenţa răului, a maleficului, a intenţiilor ascunse, a infracţionalităţii şi a oricăror alte aspecte umane mai puţin luminoase, dacă crezi orbeşte şi închizi ochii de bună voie şi nesilit de nimeni, oricâte semnale vei primi nu vei vedea nimic decât ceea ce vrei tu să vezi până când faptul va fi consumat şi vei înţelege ce ai de înţeles.

Te vei uita în urmă şi vei vedea moment de moment cum nu ai vrut să vezi, să înţelegi, să accepţi altă realitate decât ceea pe care ţi-ai imaginat-o tu şi cum te-ai transformat într-o victimă perfectă.

Degeaba judeci oamenii după cum eşti tu şi felul tău de a fi. Nu suntem la fel, suntem diferiţi, este adevărat că avem lucruri asemănătoare, dar să te aştepţi ca celălalt să aibă valorile şi credinţele tale sau aceleaşi intenţii de la bun început este păcăleală.

Primul lucru care mi-a venit în minte în momentul când m-am trezit a fost cum pot să am încredere în oameni de acum înainte. Încrederea este un cuvânt supraestimat şi nu se câştigă cum am fost noi învăţaţi să credem ci pur şi simplu se oferă. Este un dar al celui care oferă încrederea, chiar lui însuşi.

În sesiunile mele de coaching, când vorbim despre creşterea încrederii în sine, întrebarea pe care o pun clientului meu este: ce ai face dacă ai avea deja încredere în tine? După ce identificăm ce îşi doreşte clientul, vedem care sunt temerile, blocajele şi cum poate ajunge să aibă şi să facă ce şi-a propus.

Când ajungi să te trezeşti, vei vedea că în acţiunile tale vei începe să fii prudent, fără să fii suspicios, vei începe să pui din ce în ce mai multe întrebări şi să fii curios, fără să interoghezi, vei vrea să cunoşti din ce în ce mai mult despre o persoană, un domeniu sau o activitate pentru a evalua în cunoştinţă de cauză.

Îţi vei defini obiectivele dar vei lua în calcul şi riscurile. Vei învăţa să te protejezi, nu fiindcă ai fost o victimă, ci pentru că eşti responsabil de viaţa ta şi de acţiunile tale. Să fii luptător, fără să fii agresiv.

Vei vedea care este probabilitatea de materializare a riscurilor, vei analiza cauzele sau circumstanţele care favorizează apariţia şi repetarea riscului, cum să evaluezi şi să gestionezi riscurile şi vei decide atent care este răspunsul tău la fiecare în parte.

Have fun!

Cu drag,

Irina Aiacoboae

