Prima „revelaţie” a fost când am citit un e-mail primit zilele acestea despre top 5 cerşetori din Bucureşti.

Redau un fragment din textul respectiv: „Harieta conduce detaşat topul cerşetorilor din Bucuresti, atât la venitul lunar, cât şi în privinţa talentului nativ. Harrieta activează de circa 4 ani în zona cimitirului Bellu, mizând pe o diformitate pentru a atrage banii miloşilor. Trecătorii intervievaţi de noi i-au dat Harietei o vârstă medie de 65 de ani. De fapt, Harieta are 23.  Se laudă cu peste 23.000 Euro lunar, are conturi la mai multe bănci, iar în timpul liber merge la mall, la fitness şi se gândeşte să se apuce de tae-bo, pentru a-şi păstra condiţia fizică. Tonusul muscular de invidiat o ajută să stea în poziţia din imagine până la 12 ore pe zi, însă Harieta susţine că efortul merită.”

Nu ştiu cine a scris acest articol sau cât adevăr este în el, dar eu am am înţeles câteva lucruri pe care înainte nu le vedeam când mă uitam la aceşti oameni:

–         Oamenii aceştia joacă un rol. Singura diferenţă între ei şi un actor care joacă pe scena unui teatru sau într-un film este scena pe care prestează sau performează.

–         Îi priveam pe aceşti oameni ca pe defavorizaţi ai soartei, care îmi stârneau doar milă şi vedeam doar suferinţă pe chipul lor şi în viaţa lor. Acum pot să văd că ceea ce practică ei este doar o meserie pe care şi-au ales-o şi îşi folosesc cu măiestrie deficienţele fizice pentru a stârni compasiunea celor de la care cer bani.

–         În afara “meseriei” pe care o practică au o viaţă frumoasă pe care ştiu să o trăiască şi ştiu să aibe grijă de ei la fel cel puţin unii din ei ca oricare altcineva dintre noi sau poate chiar mai bine uneori.

–         Să fii generos în viaţă cu cineva sau cu tine este un fel de a fi iar generozitatea are multe forme de exprimare. Nu îţi trebuie un motiv ca să fii generos, pur şi simplu asta este cine eşti tu.

La fel, am fost uimită să cunosc un maestru Reiki la o întâlnire. În faţa mea apăruse o persoană de statura unui copil de 10 ani, cu trăsăturile unei copiliţe, cu păr lung blond împletit într-o coadă frumoasă. Mi-a luat ceva vreme ca mintea mea să proceseze imaginea cu informaţiile pe care le primeam: maestru Reiki, mare maestru în Astral, iar vârsta lui pâmânteană era de 38 de ani. Eram complet derutată, pentru că judecăţile care apar la prima vedere a unei persoane erau bubuite rău. Mă rugam doar să îmi revin cât mai repede şi să trec peste şocul vizual şi să mă comport firesc şi normal, să armonizez imaginea din faţa mea cu cine ştiam că este acea persoană de fapt.

Fie că ai în faţă un Prinţ sau un Cerşetor, un Copil sau un Adult ceea ce percepi prima oară este doar o meserie, un statut social, sau un număr care descrie o vârstă.

Ce contează este atitudinea celui care îi priveşte pe fiecare în parte dincolo de  masca socială, fizică şi emoţională.

 

Cu drag,

Irina Aiacoboae

