Despre independenţa emoţională am vorbit de curând dat fiind faptul că o identificasem ca fiind necesară atunci când este vorba de a păstra starea de bine, liniştea şi echilibrul interior.

Mai întâi voi defini pe scurt dependenţa emoţională, pentru a înţelege mai bine ce înseamnă să fii dependent de alte persoane (parteneri de viaţă, prieteni, copii, părinţi) lucruri din exterior, fapte, evenimente. Poate unii consideră că este vorba doar de dependenţa de persoane, dar eu o văd extinsă şi la alte evenimente pe care le considerăm cruciale în viaţa noastră şi care dacă nu au loc ne modifică starea noastră de bine.

Pe scurt, eşti dependent emoţional când de exemplu ceea ce primeşti într-o relaţie nu corespunde aşteptărilor tale şi când reacţia la ceea ce primeşti este de rezistenţă, nemulţumire, suferinţă.

Suferinţa face şi ea parte din viaţă, dar atunci când o recunoşti, o accepţi şi o integrezi se topeşte.

Acceptarea faptelor şi a locului unde eşti într-o relaţie

În primul rând care este locul în care te afli într-o?

Simplu, distant, rece, raţional, pentru a separa faptele propriu-zise de emoţiile care întunecă judecata şi căror exagerare duce la o ceaţă mentală şi la pierderea clarităţii.

Pentru a vedea clar ce este şi ce nu este într-o relaţie, întrebarea pe care poţi să ţi-o adresezi este ce am cu acea persoană în prezent şi ce nu am?

Ce gânduri mă impiedică să mă simt bine şi să fiu în largul meu cu acea persoană?

Asumarea emoţiilor

Emoţiile sunt în general date de ce reprezintă acele fapte de mai sus pentru fiecare în parte.

Ele sunt ale fiecărui om în parte şi responsabil de gestionarea, eliberarea sau integrarea lor este proprietarul acestuia

„În loc de a te opune oricărei emoţii, cel mai bun mod de a o disipa este de a te cufunda în ea, de a o trăi şi vizualiza, dincolo de rezistenţa pe care o opui.” (Deepak Chopra, Calea spre iubire.)

Evaluarea opţiunilor

Cel mai simplu mod de a vedea cum aceste emoţii sunt rulate deja ca memorii ale trecutului este de a te întreba când ai mai experimentat acele emoţii şi când şi cu cine ai mai trăit experienţa pe care o ai.

Dacă mai există experienţe similare, cum ai reacţionat atunci?

Ce ai putea face diferit de această dată? Ce opţiuni ai?

Comunicarea dorinţelor şi a nevoilor

Frustările şi nemulţumirile apar din necomunicarea dorinţelor fireşti şi normale pe care le are fiecare fiinţă umană.

De ce ai nevoie în momentul de faţă?

Ceea ce ceri este ceea ce oferi şi tu la rândul tău?

Cum ai putea formula cererea ta?

La ce gânduri despre cererea ta pe care vrei să o faci este necesar să renunţi?

Găsirea unei soluţii comune

În final, soluţia pe care o găsiţi se poartă la „masa negocierilor” şi se agreează de ambele părţi astfel încât toţi partenerii să fie satisfăcuţi cu soluţia găsită şi care va fi necesar să fie implementată de fiecare din membri.

Distreaza-te

A fi înverşunat în atingerea unui obiectiv, oricare ar fi el, nu face decât să te îndepărteze de el. A fi detaşat, a te distra pe seama ta, a glumi cu alţii, a ridiculiza anumite situaţii care te pun în încurcătură te ridică atunci când este necesar.

Iubirea îi lasă celui iubit libertatea de a fi diferit de tine. Acceptarea şi înţelegerea lui este parte esenţială din procesul de a fi împreună cu cineva, oricine ar fi acea persoană şi de orice tip de relaţie este vorba.

P.S. Vă cer o mică Favoare: Dacă v-a placut acest articol vă rog să îl împărtăşiţi şi cu cei dragi pe e-mail, Facebook sau Twiter.  Mulţumesc mult.

Cu drag,

Irina Aiacoboae

Anunțuri