Acum cateva zile m-am trezit cu dureri cervicale din ce in ce mai mari şi mi-am zis că ajunge, e momentul să mă ocup în profunzime să văd despre ce e vorba aici. Ca să nu mai pierd timpul arunc o privire în cartea lui Valeriu Popa unde ştiam că identificase deja cauzele problemelor de sănătate şi scrisese deja soluţiile exact la ce mă interesa pe mine, vertebrele cervicale.

La capitolul cauze autorul a scris: reprimarea flexibiliăţii, refuzul de a vedea şi alte părţi ale problemei, rigiditate, încăpăţinare.

La soluţii, contrariul celor de mai sus: flexibilitate şi a privi în toate direcţiile cu iubire.

 

Stabilirea unei intenţii clare.

Am început să mă întreb cum ar arată flexibilitatea pentru mine şi să las subconştientul să mă surprindă în câte feluri ar putea să apară în viaţa mea flexibilitatea şi sub ce forme. Să fiu curioasă să văd lucruri la care poate nu m-am gandit până acum şi nu le-am văzut. Din când în când imi aduceam aminte de intenţia mea şi, continuând să fac relaxat ceea ce făceam, să mă surprind că apar lucruri ca urmare a intenţiei mele. Aceasta este o practică deprinsă la cursul de Fotocitire, care imi e de folos în multe aspecte ale vieţii mele.  

Combinarea activităţilor

În primul rând am constatat că atunci când stau mai multă vreme într-o activitate obosesc, devin irascibilă şi imi piere cheful de a o face. Am constat că devin mai eficientă dacă mă concentrez pe o activitate atât cât imi permite ritmul intern şi, când devin plictisită şi am nevoie de recreere, să trec imediat la altceva, la altă activitate. În felul acesta, imi păstrez interesul, pasiunea şi plăcerea de a face un anumit lucru şi sunt eficientă pentru că acel timp este folosit la maxim. Fac tot ceea ce mi-am propus să fac, doar că fac din fiecare atât cât simt la momentul respectiv.

Interesant este că au dispărut lucrurile importante sau urgente şi şi-au găsit locul şi acele lucruri amânate de ceva vreme, mai mărunte, dar care totuşi trenau undeva şi îşi cereau rezolvarea.

Trecănd cu uşurinţă de la o activitate la alta, am realizat o mulţime de activităţi şi nu am mai simţit nici o oboseală, ci pot să spun că m-am odihnit în tot timpul acesta. Nu mai era nimic care „trebuia” făcut sau de grăbit de finalizat pentru a ajunge să fac altceva, ci doar lucrul în sine de care mă ocupam. Mă refer aici la orice tip de activităţi, de la cele legate de job, carieră, la cele administrative din casă.

Flexibilitate în comunicare

Deşi nu sunt neapărat de acord cu tine, pot să accept cu uşurinţă acum că ai dreptate. Şi, Doamne, ce uşoară mi se pare viaţa când te las să ai dreptate, chiar dacă ştiu şi că ai putea vedea şi alte puncte de vedere, pe care pot să ţi le prezint, să te ascult, să te înţeleg şi să nu mă supăr când alegi să vezi doar anumite aspecte ale vieţii. Poate la fel fac şi eu.

Deschidere în carieră

Da, ştiu ce imi place şi unde si cum am rezultatele cele mai bune. Am insă multe posibilităţi în faţă, din care la un moment dat încercam să aleg, mai bine zis să decid care mi se potriveşte cel mai bine. Si nu era momentul decât pentru a fi deschisă pentru mai multe opţiuni, care toate par atractive şi pe măsură ce apar oferte concrete ajustez evoluţia mea.

Mi-am dat seama că aici m-a inspirat o clientă pe care am antrenat-o la un moment dat. Avea în faţă o serie de posibilităţi legate de carieră, dar care păreau la început că ori nu i se potrivesc, ori că nu sunt realizabile şi nu ştia ce să aleagă. După o oră de explorat fiecare variantă în parte şi văzut ce înseamnă pentru ea fiecare lucru la care se gândea, am rămas surprinsă că, de fapt, în momentul respectiv clienta a constatat că nu era de luat nici o decizie şi era încântată că orice ar fi ales pe parcurs ar fi fost spre binele ei, iar ceea ce îşi dorea se vedea acum mai clar, mai uşor şi mai atractiv.

Unul dintre lucrurile pe care le iubesc la meseria de Antrenor este că eu în primul rând am posibilitatea de a învăţa de la clienţii mei.

Variaţie în a cere sprijin

Am rugat o prietenă să mă sprijine să realizez o muncă destul de migăloasă pe un text de 100 de pagini. După primele 5 pagini a cedat psihic şi mi-a zis că e prea mult. Atunci am gasit 5 prieteni pe care i-am rugat să lucrăm împreună şi să mă sprijine să finalizez materialul, astfel încât nu mai e o corvoadă pentru nimeni, este accesibil şi pot să o facă în timpul liber.

Mişcare.

Pentru cei care suferă de dureri cervicale, unul din motivele concrete este că stau multă vreme privind ţintă la eran. Profit acum de orice imi distrage atenţia în jur, de la vorbele auzite în jur, la apelul telefonului, la o altă activitate, pentru a petrece câteva minute cu ochii şi corpul în altă parte decât în ecranul calculatorului.

Nu ştiu cine va fi, dar ştiu ce imi doresc.

Ştiu ce îmi doresc de la o relaţie cu un partener de viaţă. Am constatat însă că nu mă ajută să stau să aştept la nesfârşit ca celălat să îşi îndeplinească promisiunile şi că atâta vreme cât nu există angajamente clare în relaţia noastră pot să mă simt liberă să îmi urmăresc realizarea intenţiilor mele şi să găsesc acea persoană care caută acelaşi lucru ca şi mine. Şi că nu ştiu cine este, ci pot doar să fiu deschisă să văd ce apare. Lucru valabil pentru orice fel de relaţie, inclusiv de afaceri.

A fost necesar să văd ce mi se întâmplă, pentru ce nu mai puteam vorbi la un moment dat şi să îmi exprim furia si frustarea acumulate. Spunând doar ce simt şi ce îmi doresc. După ce am eliberat reziduurile acumulate, am renunţat la aşteptări şi la speranţele nerealiste, m-am simţit eliberată şi împăcată că m-am întors la mine şi la ce imi doresc eu, nu la ce îşi doresc sau aşteaptă alţii vizavi de mine sau pot să ofere.

La o zi după ce am setat intenţia de a vedea ce înseamnă flexibilitate pentru mine, durerile cervicale au încetat. Nu de tot, dar acum ştiu ce deprinderi noi am de luat în viaţa mea în permanenţă.

Pentru tine cum arată să ai flexibilitate şi deschidere în viaţa ta?

Cu drag,

Irina Aiacoboae

PS Vă cer o mică Favoare: Dacă v-a placut acest articol vă rog să îl împărtăşiţi şi cu cei dragi pe e-mail, Facebook sau Twiter.  Mulţumesc mult.

