Daca a fost vreun lucru pe care mi l-am dorit vreodata cu ardoare, a fost sa fiu sanatoasa. Ca noi toti care am trecut prin perioade in care am incercat dureri fizice sau emotionale.

Istoric

Am avut o operatie de hernie de disc cand aveam 28 de ani (era ultima solutie la momentul respectiv sa scap de durerile atroce pe care le aveam atunci). Incercasem fizioterapia, reflexoterapia, acupunctura, laserterapia, medicatia, orice auzisem si tot a trebuit sa apelez la un chirurg ca sa ma simt mai bine. M-au mai lasat durerile, dar dupa 2 ani, dupa un RMN constat ca hernia a revenit si s-a mai adaugat si o spondiloza cervicala.

Fac gimnastica medicala 1 an si jumatate, durerile persista, ma obisnuiesc cu ele, invat ca in criza e necesara odihna si sa iau antiinflamatoare si ca trebuie sa am rabdare sa ies din criza. Gasesc un osteopat, chiropractician, cu multe cazuri in care intervenise cu succes si ameliorase starea pacientilor si care in situatia mea nu a reusit sa-mi imbunatateasca cu nimic starea. Petrec 3 saptamani la mare cu namol si tratamente specifice. Nici o imbunatarire, ba mai mult, la cateva zile se declanseaza o criza.

Gata, refuz sa mai fac gimnastica pentru imbunatarirea starii spatelui, refuz orice tratament exterior, in afara de antiinflamatoare in criza.

Dorinta

Imi amintesc ca vorbeam odata cu o prietena – Antrenor si ca i-am spus ca m-am saturat sa fiu dependenta de gimnastica, fizioterapie si orice alt remediu (care oricum nu functionasera asa cum asteptam) si ca imi doresc pur si simplu sa fiu sanatoasa.

Si in noiembrie 2010 am inceput sa lucrez cu mine intens la capitolul Sanatate si sa vad ce face sa imi declanseze crizele, pentru ca existau si perioade in care ma simteam bine si eram bine  si altele care nu intelegeam cand, cum, de ce apareau durerile de spate.

Nu exista nimic in exterior

Primul lucru pe care ti-l spune cineva cand ii povestesti ca ai dureri de spate este care sunt motivele pentru acest lucru. Care sunt lucrurile pe care le-am auzit eu sau le credeam eu a fi cauze?

–         Vremea, ceata, ploaia, diferentele de temperatura. Nu spun ca nu or avea vreo legatura pentru unii oameni, dar cum se intampla sa ma simt bine si cand ploua si cand e frig? Constat ca nu este o regula, ca ma simt bine si cand ploua si cand e frig.

–         Activitatile fizice. O activitate fizica prelungita in casa, cum a face curatenie ma  determina sa am o criza. Angajez o persoana care sa ma ajute la treburile in casa si inainte de a incepe ea sa lucreze in locul meu am alta criza. Ceea ce ma face sa vad ca nici aceste lucruri nu contribuie direct la felul cum ma simt.

–         Curentul. Exista vreo sperietoare mai mare in zilele noastre decat curentul pentru cei care sufera de dureri de spate sau de cap si acuza curentul, geamul, vantul, aparatul de aer conditionat pentru felul cum se simt? Refuz cu indarjire sa cred ca aceasta miscare de aer care se numeste „curent” imi declanseaza crizele de spate! Si mai mult, doar in Romania exista aceasta sperietoare numita „curent”. In Spania de exemplu nu au auzit de asa ceva si nu tremura cand un geam sau o usa este lasata deschisa si se tem ca ii imbolnavesc de ceva.

–         Inaltimea. Dat fiind faptul ca sunt inalta m-a facut sa cred o perioada ca e o cauza a subrezeniei coloanei mele. Am cunoscut persoane care sunt mignone si se plang de aceleasi dureri.

–         Nu sunt o fire sportiva. Da, am crezut si ca din cauza aceasta am avut probleme cu coloana. Am cunoscut si alti oameni, care nu au facut sport la viata lor si nu au avut problemele mele de sanatate.

–         Activitatea sedentara. Da, aceasta ar putea contribui la o intepenire a spatelui, atata vreme cat nu alternezi activitatea pe care o faci la birou cu ceva miscare si uiti de tine.

Bun, sunt multe altele, se pot scrie pagini intregi despre cat de inventivi suntem sa gasim un „vinovat” exterior pentru durere, o explicatie in final.

In schimb, continuand sa crezi aceste lucruri ajungi sa constati ca de fapt tu nu poti sa schimbi mai nimic.

Ce se intampla totusi cand apar aceste crize?

Pentru mine a devenit evident ca atunci cand am o suparare, o frustare, un motiv de nemultumire care nu e exprimat, scos la iveala si dat drumul sa se elibereze, apare o criza de spate.

Uneori poate mintea spune ca totul e in regula, incearca sa acopere o evidenta, dar organismul reactioneaza mult mai puternic la subconstientul care resimte ca e ceva care nu provoaca placere si deranjeaza si semnaleaza clar printr-o durere acuta in organism, indiferent unde se localizeaza aceasta.

Habar nu aveam pana recent cat de puternici suntem si cat de intelept este organismul care avertizeaza instantaneu ca e ceva in neregula si ai de luat masuri.

Citisem de mult despre legatura dintre minte, gandire si sanatate, intelegeam ca este posibil dar nu vedeam cum pot eu sa ma insanatosesc folosindu-ma doar pe mine in acest proces de autovindecare.

Ce iti spune tie corpul tau?

Am inceput sa ascult ce spune corpul. Pare straniu sa asculti ce spune coloana, dar este tot un proces de ascultare, a ceea ce ne transmite ceva sau cineva.

In mod clar, atunci cand este suferinda imi spune sa am grija de ea, sa ma odihnesc, sa ma relaxez, sa ma bucur, sa ma simt bine, sa fac orice care ma face sa simt placere.

Tu si sanatatea ta

Cu siguranta nu ne indentificam cu sanatatea noastra, cu afectiunile sau cu starile de spirit. Pe moment poate fi prioritar sa te preocupi de sanatate si da sa ai grija de tine, dar a tine focusul pe faptul ca esti suferind e doar o scuza sa faci altceva in viata sau sa te bucuri cu adevarat de viata si doar sa continui sa fii bolnav. Si viata ta nu inseamna boala, viata este mai mult decat atat.

Primul pas ar fi sa incetezi sa vorbesti despre boala, suferinta si sa te preocupe subiectul boala. A muta intentia pe a fi sanatos este cu totul altceva.

Ce iti place?

Daca acum ceva vreme dura 2-3 zile sa imi revin dupa instalarea unei crize, acum in 2-3 ore imi revin la normal. Vad ce m-a deranjat sau suparat, vorbesc cu cineva despre asta si de obicei aleg o persoana pozitiva, care se bucura de viata, care ma inspira si care imi aduce aminte de pasiunile mele si de ce imi place sa fac si vorbim despre ele. Si in scurt timp toata vibratia mea se ridica, placerea si bucuria coboara in corp si in minte si am iesit din intepenirea care se instalase, fiindca acum ma preocupa altceva, am un vis la care lucrez, ma inspira si ma incalzeste.

Suntem Vindecatori

Nu odata, avand o durere in corp, mi-am mutat toata vibratia (emotii, ganduri, actiuni) spre cu totul altceva, decat ceea ce simteam fizic, ceva intens si care ma provoca si imi placea, iar durerea a disparut instantaneu.

Astfel, capacitatea noastra de autovindecare este mai puternica decat orice alt remediu si functioneaza 100% in orice situatie.

A fi Vindecator inseamna pentru mine a avea capacitatea de a observa si a avea puterea de a lucra cu tine si a aplica ce stii ca functioneaza pentru tine, oricare ar fi lucrul acela, inseamna a fi bland cu tine, a te folosi de toate resursele pe care le ai si a ajunge sa pretuiesti Viata in toate formele ei.

Multa, multa sanatate!

Cu drag,

Irina Aiacoboae

PS Va cer o mica Favoare: Daca va placut acest articol va rog sa il impartasiti si cu cei dragi pe e-mail, Facebook sau Twiter.  Multumesc mult.

