Sujith Sydney’s Photos

Ce e important pentru TINE?

Vine o vreme cand, uitandu-ne in urma am fi dorit sa fi petrecut mai mult timp cu familia si mai putin timp la servici, cu cei dragi care, poate, ne-au si spus la un moment dat ca nu le acordam suficienta atentie, am fi vrut sa fi alocat mai mult timp pentru pasiunile noastre, pentru relaxare, sa fi descoperit care e cariera care ne-ar fi adus satisfactie si implinire sufleteasca, alaturi de satisfactiile materiale.

De cate ori ai de facut ceva, orice ar fi lucrul acela si ai sentimentul ca este doar ca e o “sarcina” ceruta de altii sau ca, pur si simplu, nu ai de ales?

In week-end mi-am propus sa ma ocup de studiu, de scris, de ascultat diverse materiale, aspecte legate de cariera, care in momentul de fata este importanta pentru mine si ma inspira ceea ce fac si descoper in domeniul coachingului. Bun, la un moment dat am simtit ca trebuie sa ma ocup si de treburile gospodaresti, curatenie, gatit, lucruri normale si firesti. Cu toate ca stiam ca sunt lucruri care fac parte din viata mea nu aveam nici o satisfactie, gandul ca eu am alta prioritate (ex: coachingul, scrisul) in mintea mea, le faceam ca sa fie facute si ca atare, am experimentat o stare de insatisfactie si lipsa de energie. Tocmai trecusem prin exercitiul cu valorile din coaching si ce e mai important pentru mine in viata si am realizat ca am omis total ceva acolo, confortul pe care mi-l da casa mea cand este curata, o mancare buna, lucruri simple, dar care, alaturi de altele, dau echilibrul, balanta vietii mele. In momentul cand am vazut ca am actionat spre implinirea unor valori care pentru mine au importanta, poate nu la fel de mare pe scara valorilor, dar care, daca nu sunt indeplinite, ma duc in zona de stres si disconfort, m-am luminat si mi-a revenit energia la loc.

Am aflat multe despre mine si cum „functionez” in ultimele luni, dar asta nu m-a impiedicat ca in ultima vreme sa trec prin perioade de energie creativa de cateva zile si, dupa, sa urmeze o zi in care sa nu am chef nici sa ma uit la un film. Nu acordam suficienta atentie tuturor valorilor care sunt importante pentru mine, ma focusam doar pe una, celelalte erau in categoria, „fac si din astea”, ca atare balanta vietii era afectata.

Valorile sunt cine suntem noi, cine ne-am creat pana acum, ce ne inspira, ce ne motiveaza, sunt actiunile noastre. Valorile mele nu sunt ale tale, ale tale nu coincid cu ale mele, sunt proprii si personale fiecaruia dintre noi si se pot schimba pe parcursul vietii.

Stresul, lipsa de chef, de motivatie, apare cand valorile sunt incalcate, cand oamenii se deconecteaza de la valorile lor. Stau ore in sir in fata televizorului, manevrand telecomanda de pe un canal pe altul, plangandu-se ca statul nu a facut suficient pentru ei, ca nu au noroc in viata, etc. Acesti oameni nu si-au identificat valorile si apoi nu au facut nimic ca sa si le indeplineasca, deoarece, pur si simplu, nu stiau care sunt.

Ca sa afli care iti sunt valorile si ce e important pentru tine dureaza cateva ore sa le sondezi si sa le descoperi, dar odata ce stii care iti sunt valorile, gasesti sensul in tot ce faci si le faci cu usurinta, cu dragoste, cu motivatie.  Cand ne onoram valorile, viata este linistita, viata este frumoasa, traim cu putere viata pe care am ales-o.

Toate obictivele, visele si dorintele (casa, masina, timp mai mult de petrecut cu familia, bani mai multi, cariera, relatii, etc) sunt doar vehicule care implinesc valorile noastre.

Vrei sa afli ce e important pentru tine?

Vrei sa afli care iti sunt valorile si ce te inspira in viata?

Vrei sa afli care iti este drumul in viata?

Esti dispus sa incepi sa te cunosti?

Incepe sa raspuzi la fiecare din urmatoare intrebarile:

  • Ce este important pentru tine ?
  • Care este obiectivul tau?
  • Ce este important pentru tine la acest obiect?
  • Ce inseamna pentru tine acest obiectiv?

Ti-a placut articolul acesta? Te rog, impartaseste-l si cu alti oameni din viata ta.

Multumesc,

Irina

 

 

