Te confrunti, la un moment dat cu o situatie, o problema care nu iti place. Ai vrea sa schimbi ceva si, in primul rand, incepi lista (chiar si mentala) cu ce nu iti doresti sa se intample sau ceea ce nu iti place.

Ai la indemana un exemplu in care nu iti place ceva? Formuleaza-l.

Care sunt lucurile care ti se intampla in situatia respectiva, ce te deranjeaza, ce ai vrea sa schimbi?

De cele mai multe ori ne oprim la a formula ce nu ne place si nu ne convine. Nu imi place sa stau peste program, nu imi place ca nu am timp suficient sa ma ocup de familie, nu imi place cand copilul meu se supara sau cand partenerul nu ma asculta, nu imi place cand cineva tipa la mine sau imi da sfaturi, nu imi place sa fiu singur, nu imi place sa pierd, nu imi place cand sunt bolnav, nu.. nu… nu.

Cum reusesti sa schimbi lucrurile astea, oricare ar fi ele, la un moment dat?

Avem tendinta de a crede ca ceva din afara noastra trebuie sa se schimbe ca noi sa nu mai avem parte de lucurile care nu ne plac, dar, in fond, noi ne concentram pe ce nu ne place si pe ce nu ne dorim.  Si rezistam teribil la ce nu ne place in viata, in loc sa ne concentram energia si atentia pe ceea ce dorim sa atragem sau ne-ar face placere sa se intample.

Pune acum in lista ta, ce iti doresti sa atragi, nu ceea ce doresti sa NU atragi.

Ce te inspira? Ce iti place? Ce iti doresti? Cum ai dori sa se intample lucrurile in viata ta?

Nu e asa ca vibratia ta se schimba?

 

Cel mai adesea ne concentram pe ce s-a intamplat in trecut si, care, daca s-a intamplat atunci se va repeta acum si nu suntem constienti ca e doar o memorie care se repeta. Da, ne intoarcem in trecut sa vedem ce putem face mai bine acum sau sa vedem ce a lipsit atunci (ce blocaje am avut, ce ganduri si convingeri ne-au impiedicat sa avem mai mult decat am putut sa avem, ce puteam da mai mult) si astfel sa trecem la un alt nivel in prezent. Nici nu e nevoie sa stam prea mult in trecut, ci doar sa fim constienti de ce conversatii avem noi cu noi, care le aducem si in prezent si care ne blocheaza.

Zilele trecute o clienta, intr-o conversatie cu mine, realizeaza ca ea a fost ceaa care s-a blocat in viata personala spunandu-si ca intai o sa aiba jobul ideal, casa si independenta financiara si dupa aceea o sa apara si barbatul cu care o sa aiba o familie. Si cum nu a considerat ca  are inca ce isi propusese sa aiba in domeniul financiar, nici partenerul ideal nu aparea. Opa! Bun, a vazut ce blocaj avea si ma intreaba: Acum ce pun in loc?

 

Pui in loc ceea ce te inspira acum sa apara astfel incat sa ai tot ce iti doresti, fara conditionari, limitari, facandu-ti tu toata partea care tine de tine, dand tot ce ai mai bun si pur din sufletul tau, lasand inspiratia sa vina si nu blocajele din trecut.

Ce iti doresti? Sa spunem ca „x”. Dupa ce formulezi ca iti doresti „x” iti apare cumva conversatia ca da, imi doresc „x”, dar .. (si aici apar motivele pentru care consideri ca nu poti sa ai „x”).

  • Cum renunti la „Da, dar…?”
  • Ce pui in loc de „Da, dar…?”
  • Cum creezi ca lucrurile sa se intample?
  • Ce poti sa faci acum?
  • Cand vei face?

 

Si mai am o multime de intrebari pentru tine, care sa te sprijine sa renunti la „Da, dar..” si sa ai „x”.

Cu drag,

Irina

