De cate ori ai spus “Nu am timp” sa fac lucrul acesta si ai renuntat sa mai faci acel lucru?
De cate ori ai spus “Nu am timp suficient” si, totusi, ai facut acel lucru in timpul pe care l-ai avut la dispozitie?
De cate ori pe zi iti apare in minte formula “Nu am timp”?
De cate ori iti spui tie sau oamenilor din jur “Nu am timp”?
De cine crezi ca depinde sa iti „dea” timpul pe care ti-l doresti?
Cat de tare te guverneaza „timpul” si senzatia ca nu il stapanesti?
Cum te simti de cate ori spui „Nu am timp”? Poate frustat si ai senzatia ca nu esti stapan pe timpul pe care il ai la dispozitie si pe persoana ta? Poate… (completeaza tu cum te simti ).

Ai observat ca atunci cand iti doresti cu adevarat sa faci ceva gasesti timpul necesar sa faci ceea ce ti-ai propus, chiar daca nu in timpul pe care ti l-ai imaginat ca ar fi necesar? Sunt si lucruri pe care ti le-ai dori sa faci si totusi nu stii cum sa le faci sa functioneze?

Vrei sa iti imbunatatesti managementul timpului sau performantele tale personale in a utiliza timpul pe care il ai la dispozitie pentru tine, job-ul tau, familie, dezvoltare personala, timp recreativ, etc? Vrei sa iti gasesti tu formula ta de succes, reteta ta proprie si personala care functioneaza? Ia o hartie si lucreaza urmatorii pasi.

Pasul 1.
Pune pe hartie ce ar insemna pentru tine sa iti folosesti cu succes timpul, sa fii multumit pe deplin cu ceea ce ai facut.

Pasul 2
Ce inseamna o buna performanta a timpului pentru tine?
Daca cineva te-ar observa ce ar vedea?
Ce ai face bine, astfel incat sa fii incantat cu ce ai facut?
Ce adjective ai folosi pentru a descrie cat de bine ai facut lucrurile respective?
Ceea ce ai notat descrie o buna folosire a timpului? Daca raspunsul e „Da”, mergi la pasul 3.

Pasul 3
Alege o zi in care ai facut mai tot ce ti-ai propus si ai fost satisfacut de cum au decurs lucrurile.
Descrie cum a fost acea zi pentru tine si ce a functionat bine.
Ce anume te-a multumit?

Pasul 4
Ce ar fi putut merge mai bine?
Ce altceva ai mai fi putut sa faci in ziua respectiva sau cum ti-ai mai fi putut organiza timpul?

Pasul 5
Bazandu-te pe ceea ce ai notat, ce ai invatat?
Ce mesaj ai primit, ce ai invatat, daca vrei sa iti utillizezi timpul mai bine data viitoare?

Pasul 6
Bazandu-te pe ceea ce ai notat, ce vei face data viitoare pentru a-ti imbunatati performantele?
Ce lucru alegi din cele notate pe care il vei face diferit data viitoare pentru a-ti imbunatati performantele / randamentul?
Daca data viitoare vei pune in practica ce ai notat, crezi ca vei avea rezultate mai bune?

Sfarsit de exercitiu.

Inainte de a face eu exercitiul, eram suprasaturata cu cate activitati imi propuneam, nu stiam cu care sa mai incep si, cel mai adesea, saream de la un lucru la altul, cu greu conncentrandu-ma doar pe unul.
Dupa ce am facut eu exercitiul, reteta mea „de succes” a iesit cam asa:
• Prioritizarea lucrurilor care sunt importante pentru mine si pe care doresc sa le fac,
• Planificare realista a lucrurilor pe care mi le propun si pe care consider ca pot sa le fac intr-o zi (aveam obiceiul sa imi propun mai mult decat pot sa fac),
• Concentrare si focalizare pe fiecare lucru de facut, pe rand,
• Ignorarea ingrijorarilor legate de viitor si intoarcerea in trecut doar pentru a vedea cum pot sa imbunatatesc lucrurile pe care le-am facut deja.

Sunt lucuri pe care le stiam, auzizem, citisem. Lucrand exercitiul de mai sus, pus la dispozitie cu generozitate de Noble Manhattan, am reusit sa descoper singura lucrurile care functioneaza pentru mine, astfel incat sa am rezultate in domeniul acesta. Acum nu mai e un lucru pe care mi l-au spus altii ca functioneaza sau l-am aflat dintr-o carte pe care am citit-o despre managementul timpului, ci e o reteta care vine din mine si are mai multa putere sa o aplic acum in viata de zi cu zi. Acesta e rolul coachingului, sa ii creeze un spatiu clientului in care sa isi descopere singur propriile solutii astfel incat acestea sa fie aplicate cu usurinta zi de zi.

Doresti sa faci exercitiul acesta cu mine? Doresti sa iti imbunatatesti performantele la job, acasa, oriunde iti investesti timp si energie?Cauta-ma. Te voi antrena si sprijini.

Cu drag,

Irina

